Wednesday, December 19, 2007

Requirement For Joining Us!


  1. REGISTERED Husband & Wife

  2. Both Husband & Wife are MALAYSIAN

  3. Wife IS NOT more than 45 years old

  4. NO sperm / ovum donor

  5. MAXIMUM monthly joint income ( Husband & Wife ) MUST NOT more than RM4000.00

  6. MORE than 3 years of marriage

  7. TOTALLY Childless

Application form can be obtained by sending a return envelope with your current address and RM1.00 stamp to:


TUNKU AZIZAH FERTILITY FOUNDATION Istana Abdulaziz Indera Mahkota 25200 Kuantan Pahang Darul Makmur

p/s: for further information, kindly contact me ( Abby ) via phone 09-5733241

( Monday - Friday - 8.00 am to 5.00 pm ) OR via email taff2004@streamyx.com

47 comments:

Anonymous said...

I am Shirley and I have married for more than 8 years. As of to-date, I still couldn't conceive. I hope TAFF can consider to assist couple from the middle range family.

Even though both our monthly income exceeded RM4,000 but we still could not afford to do IVF. I hope TAFF could also extend assistance to couple with monthly income exceed RM4,000 but less than RM10,000. Even though our income above RM4,000 but we still couldn't afford to pay RM16,000 - RM20,000 for IVF/cycle.

bergerisa said...

Nama saya Marisa Mohamad Aris.Telah berkahwin selama 13thn.Masih belum mempunyai cahaya mata.Saya pernah mengandung luar rahim dan doktor telah membuang sebelah tiub falopio.Sebelah lagi juga ada masalah tertutup.
Walaupun pendapatan kami lebih dari rm4,000 tapi kami tidak mampu membuat IVF.Itu saja cara untuk saya mengandung dan mempunyai cahaya mata.

Anonymous said...

I am Saras and I have married for 8 years. up to todate I still couldn't conceive.

I've been on numerous treatments & operation, cause i have PCOS & My hubby have a low sperm count. We've done IUI treatments, chinese herbal & also traditional, we have done everything but its just so impossible to get pregnant. I've really lost hope, we really cant afford IVF. Our monthly income is RM4k ++

Will seek your helping hand to us, we've been through alot & have lost hope. After seeeing Tunku Azizah on TV helping other couples, getting their dream child, i felt so happy & wanted get subscribed. hope you could help us, how do we go about getting registered.

Would Appreciate if we can get your help.

Anonymous said...

Hi, I'm Lynn living in KL. I've been married more than 3 years. Have done D&C (miscarriage) and Ovarian Drilling (PCOS). Eventhough my husband and i salary around RM6k (gross) but after expenses such as car loan, housing loan, maintenance fee, transportation cost and etc still not afford to do IVF.

Unknown said...

Salam... saya Shamsiah Yacob & berumur 40 tahun. Telah berkahwin hampir 6 tahun. Pada tahun 2007, saya pernah mengandung luar rahim & sebelah tiub falopio saya telah dibuang. Saya juga telah membuat pemeriksaan untuk tuib falopio saya yang lagi satu & tiada masalah. Sehingga sekarang, saya & suami masih belum lagi dikurniakan cahaya mata.

Walaupun pendapatan saya dan suami melebihi RM4,000/bulan tetapi kami masih tidak mampu untuk melakukan IVF.

Memandangkan umur saya yang semakin meningkat, saya amat berbesar hati jika masalah ini dapat perhatian dari pihak TAFF.

Molly said...

Nama saya Molisanti Mokhadar. Umur saya 33thn dah telah berkahwin selama 3 tahun lebih. Masih tidak mempunyai cahayamata.Pendapatan kami sebulan dalam 4000 dan ianya tidak menentu kerana saya bekerja dibayar gaji mengikut masa. Bermacam cara telah saya pergi seperti melakukan rawatan traditional atau perubatan di klinik tidak berhasil. Untuk membuat IVF di klinik luar kami tidak mampu dan saya berharap TAFF dapat monolong saya untuk mengandung dan mempunyai cahaya mata.

lucyeflyna said...

Hai,i'm lucy & i've been married for 4 years now.I'm 35yrs old & my husband is 33yrs old.I was diagnosed with bilateral hydrosalpinx & my husband is low sperm count.

We've try so many ways but sadly, it doesn't work for us. I'll never give up as having a child is very meaningful to us besides having each other.

Fyi, our combined income is more than RM4000. Hearing the good news being announced by YM Tunku a few days ago on TV3 Buletin Utama,that TAFF will consider allowing for those who's combined income is less than RM10k, to be given a chance of a lifetime.It's really give us hope & purest joy.

I hope & pray that our application will be considered and approved by you. In the meantime, all the best in life & semoga Allah s.w.t. memberkati segala usaha & niat ikhlas & suci TAFF. Amin.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Nama saya Anita Binti Mohamad Darus,berumur 34thn & suami berumur 36thn. Kami telah berkahwin selama 9 tahun lebih. Sehingga kini saya masih belum mempunyai cahayamata walaupun telah menjalani IUI sebanyak 7 kali. Falopio tiub sebelah kiri tersumbat tetapi sebelah kiri juga yang mengeluarkan telur lebih banyak dari falopio tiub kanan. Doktor menyatakan dengan cara IVF saja saya berpeluang untuk mengandung. Saya juga telah menghantar borang permohonan kepada TAFF pada 2007 namun tiada jawapan.Walaupun gaji suami & saya dalam lingkungan RM4,000, namun kami tidak mampu untuk menanggung kos IVF yang bernilai lebih RM 20,000. Saya amat berharap agar pihak TAFF dapat mempertimbangkan dan memilih saya untuk mendapat bantuan dari pihak TAFF.

syahaida said...
This comment has been removed by the author.
juma said...

I am Juma and have been married for 3+years and till to date I have not been able to conceive.Both of us have a monthly income of less than RM4000.I have been diagnose with PCOS but my husband's fertility test has been proven with a positive result.Kindly advice me of the procedure and expenses involved in undergoing the IVF at your foundation.

Unknown said...

Good morning to you.

I came across your details when I was browsing for IVF. My wife and I are planning to get pregnant but the only available method is through IVF as my wife's tubes have been tied due to previous issues.

When we inquired if there was a possibility to perform a Reversal, we were advised that the tubes are damaged and it would not help in getting pregnant. Furthermore, I am an average income provider and IVF is something too high for me to bear but the eagerness to have a child is too much to avoid.

As such, I would like to inquire as to hot to go about with TAFF funding?
Please advice.

Issac
010.290.8310

Shantee Madha said...

Hi, I'm Shantee and previosly I have apply for the TAFF and i receive the sponsor on April 2010 and my IVF attemp is fail. Is there a possible i would like to apply for another circle. I would like to thank Tunku for the kindness helping the couples to have child.
Thank You once again.

Rao said...

Im Rao and ive married for 5+ years.As at today,we still trying for a baby. The problem is not with my wife but me. I have low sperm count.Im the only breadwinner in family with income less than RM2000. I definately cant afford IVF treatment.Hope TAFF could make my dream come true by sponsoring us. Ive all the required eligibility accept for my wife who is a foreigner.Please consider ya.Thanks

Hermi said...

Assalammuallaikum.. nama saya Hermi Izani bin Othman saya sudah berkahwin 4 tahun.. umur saya dan isteri 26 tahun ..saya telah membuat rawatan susulan di LPPKN dan keputusan nya isteri saya mengalami saluran rahim tersumbat.. pendapatan saya kurang dari rm4000 dan tidak mampu untuk membuat rawatan yg dikenakan kos yg tinggi.. saya berharap pihak TAFF dapat membantu saya ..

Miss honey said...

Saya Azie, telah berkahwin selama 4 tahun, pendapatan kami di bawah rm4k,suami tiada pendapatan tetap.
Pada tahun 2010 pernah mendapatkan rawatan di Pusrawi keran kitaran haid yg tidak teratur. Sampai sekarang masih gagal mendapat cahaya mata.
Saya berharap TAFF boleh membantu menjadikan impian memiliki cahaya mata sebagai realiti. Kerana untuk mendapatkan rawatan sedia ada kami tak mampu lantaran harganya yg berbelas ribu.

intan9548 said...

Salam TAFF,
Saya telah menghantar borang permohanan awal tahun 2008. Tetapi masih menunggu jawapan dari TAFF. Saya ada menghantar email pada cik Abby hari ini. Saya ingin jelaskan di sini, saya pernah mengandung luar rahim di awal perkahwinan 2002. Kemudian saya membuat pemeriksaan HSG untuk tiub yang satu lagi. Tapi doktor mengesahkan yang saluran tiub tersumbat. Doktor mengesahkan cara IVF Insya'Allah dapat membantu. Saya harap TAFF dapat membantu saya menanggani masalah saya. Untuk menunggu simpanan cukup, saya mungkin perlu mengambil masa lebih lama lagi. Saya sangat bimbang kerana usia saya kian mencecah 34 tahun manakala suami hampir 39 tahun. saya benar-benar berharap TAFF dapat membantu.

Anonymous said...

Nama sy zubaidah musa,sy telah berkahwin selama 11thn,masih belum mempunyai cahaya mata.saya pernah mengandung dan gugur pada tahun 2002,sy ada melakukn D&C.tapi sehingga sekarang tiada tanda2 mengandung lagi.saya seorang suri rumah hanya suami yang bekerja dgn pendapatan gaji rm3000 sebulan,dan kami tak mampu membuat ivf.

Karim said...

Assalamualaikum.w.b.t
Saya Abdul Karim, telah berkahwin hampir 9 thn dan masih belum mempunyai cahaya mata sehingga kini. Saya dan isteri telah mencuba pelbagai rawatan tradisional dan juga rawatan hospital namun masih tidak berhasil. Pihak hospital ada mencadangkan agar mencuba cara IVF namun kami tidak mempunyai sumber kewangan yang cukup kerana saya berpendapatan kurang dari RM2000 sebulan manakala isteri tidak berkerja. Saya dan isteri ingin memohon bantuan TAFF agar dapat mencerahkan harapan kami utk menimang cahaya mata..terima kasih.

Anonymous said...

Salam...Nama saya Amy & berumur 27 tahun. Telah berkahwin selama 4 tahun. Sehingga kini belum dikurniakan cahaya mata. Suami berumur 43 tahun. Pendapatan kami dalam lingkungan RM3K. Kami berharap agar TAFF dapat membantu merealisasikan impian kami untuk mendapatkan cahaya mata kerana untuk mendapatkan rawatan IVF di klinik luar adalah diluar kemampuan kami. Terima kasih.

embun said...

Salam... Saya tlh berkahwin selama 10 thn & kini berusia 33 tahun dan suami 38 tahun.
Sehingga kini kami masih belum mempunyai cahayamata... Pelbagai usaha telah dilakukan dan kini kami pasrah... Namun TAFF telah membuka minda kami utk mencuba dan berharap peluang ini berpihak kpd kami.... Pertolongan drpd tunku amt kami harapkan agar rumahtangga kami berubah ceria pabila mempunyai cahayamata kelak..

Anonymous said...

sye hashimah matsim,umur 29 thn..suami 38..sudah 10 thn bkahwin,msih tdak bjaya mlahirkn zuriat.sya pernah mngandung d luar rahim,sbnyak 3 kali..kandungan akhir sye d sbb kan terlupe mkan pil perncang..sbb sye mkan kerna takot mngandung d luar rahim lagi..sye subuh..tpi asyik mngandung d luar rahim aje...jadi sye harap tengku dpt memberi btuan ivf pada sye..

Rosdi said...

Assalamualaikum...
Saya Zakiah. Saya telah berkahwin selama 18tahun. Saya berumur 42 tahun. Pendapatan saya dn suami juga tidak melebihi RM4000. Doktor pakar mengesahkan saya tidak mengalami apa2 masalah untuk mengandung ttapi stelah sekiah lama saya masih juga tidak dapat cahaya mata. Saya dan suami sangat2 berharap dapat mengikut program TAFF ini. Saya dan suami sangat2 mengharapkan cahaya mata. Di harap mendapat simpati & pertimbangan pihak TAFF.
Terimakasih.

zalita said...

Assalamualaikum..
Saya zalita, saya telah berkahwin hampir 15 tahun dam masih belum dikurniakan cahaya mata. kami suami isteri telah mencuba dan berikhtiar bermacam2 cara namun tidak berjaya. kami juga amat berharap agar TAFF dapat menolong kami untuk mendapatkan zuriat kami sendiri. terima kasih

Anonymous said...

Salam.. saya wati,perkawinan p1 saya dikurniakan 2 cahaya mata.. tetapi stlah berkahwin kali ke2 Dan perkawinan kami hampir 8 masih belum dikurniakan zuriat. Mcm2 usaha kami buat tp masih sMa.gaji saya dan suami rm2400..selama setahun lebih saya menjalani rawatan dihospital raja permaisuri bainun dan sudah IUI sudah 3x tp masih tidak berjaya.saya hrp sgt agar TAFF dpt membantu.tima ksih

Anonymous said...

Salam.. saya wati,perkawinan p1 saya dikurniakan 2 cahaya mata.. tetapi stlah berkahwin kali ke2 Dan perkawinan kami hampir 8 masih belum dikurniakan zuriat. Mcm2 usaha kami buat tp masih sMa.gaji saya dan suami rm2400..selama setahun lebih saya menjalani rawatan dihospital raja permaisuri bainun dan sudah IUI sudah 3x tp masih tidak berjaya.saya hrp sgt agar TAFF dpt membantu.tima ksih

Anonymous said...

Assalammualaikum wbt
Saya pn ila dari selangor berumur 29 tahun dan suami 30 tahun,saya telah berkahwin hampir 6tahun dan masih belum dkurniakan cahaya mata.saya dan suami telah berikhtiar dengan pelbagai cara dari moden sehingga perawatan tradisional tetap belum ada tanda2 untuk memperolehi zuriat sendiri.saya dan suami mempunyai masalah yg mana hanya ivf saja yang dapat memberi peluang untuk kami memperolehi zuriat..saya mengidap PCOS (polistic ovarian cyst) manakala suami mempunyai sperm yg lemah disebabkan pngmbilan ubat diebetes dan darah tinggi dari usia muda.Besar harapan saya dan suami sekiranya TAFF dapat membantu kami mendapatkn zuriat kami sendiri sebelum kami djemput ilahi. Terima kasih.

boboiboy said...

Salam sejahtera,
Saya Izwana Binti Ismail dan suami Mohd syukri Bin Mohamed kassim. Kami adalah pasangan suami isteri yang amat memerlukan bantuan dari TAFF tetapi kami hanya tidak cukup syarat tempoh perkahwinan yang belum genap 3 tahun. Sebelum ini kami pernah memohon borang TAFF dan telah menerima borang tersebut, tetapi kami masih belum menghantar kembali permohonan ke TAFF kerana masih tidak cukup syarat. Kami amat memerlukan bantuan TAFF untuk menjalankan IVF kerana saya tidak mampu lagi mengandung secara normal kerana telah mengalami pembedahan dan di buang kedua-dua tiub folopio kerana mengalami Etopik Pregnancy sebanyak 2 kali di HTAA.

Di sini saya ingin mendapat kepastian dari pihak TAFF, sama ada saya dan suami adakah layak untuk memohon, kami amat mengharapkan bantuan TAFF kerana kami tidak mampu menanggung kos rawatan IVF sendiri kerana pendapatan bulanan kami hanya Rm 2700 dan sehingga kini kami masih belum mempunyai anak dan saya sebagai isteri sudah tidak mampu untuk mengandung secara normal.

Disini saya dan suami amat mengharapkan bantuan dari pihak TAFF.
Sekian,terima kasih.

Anonymous said...

Nama saya Norazlina Mohamad Azmi dan berumur 22thn.Suami saya pula berumur 23thn.Pada bulan Mac yg lepas saya telah disahkan mengandung luar rahim dan tiub falopio sebelah kanan telah dibuang dan pada Ogos lepas saya disahkan mengandung luar rahim lagi dan doktor terpaksa membuang tiub falopio sebelah kiri pula.Doktor mengesahkan bahawa saya tidak lagi boleh hamil secara normal.Masalahnya sekarang pendapatan suami saya kurang dari RM4000 dan kami tidak mampu untuk melakukan IVF.Itu saja cara untuk saya mengandung dan mempunyai cahaya mata.Saya berharap TAFF dapat menolong saya untuk mengandung dan berharap agar pihak TAFF dapat mempertimbangkannya.

saras said...

Nama saya Sarasvathy ,berumur 34thn & suami berumur 31thn. Kami telah berkahwin selama 7 tahun lebih. Sehingga kini saya masih belum mempunyai cahayamata . Falopio tiub sebelah kiri tersumbat tetapi sebelah kiri juga yang mengeluarkan telur lebih banyak dari falopio tiub kanan serta ada PCOS. Doktor menyatakan dengan cara IVF saja saya berpeluang untuk mengandung. Walaupun gaji suami & saya dalam lingkungan RM4,000, namun kami tidak mampu untuk menanggung kos IVF yang bernilai lebih RM 20,000. Saya amat berharap agar pihak TAFF dapat mempertimbangkan dan memilih saya untuk mendapat bantuan dari pihak TAFF.

Unknown said...

Assalammualaikum wbt
Saya sukartini dari negeri sembilan berumur 30 tahun dan suami 36 tahun,saya telah berkahwin hampir 8tahun dan masih belum dkurniakan cahaya mata.saya dan suami telah berikhtiar dengan pelbagai cara dari moden sehingga perawatan tradisional tetap belum ada tanda2 untuk memperolehi zuriat sendiri.saya dan suami mempunyai masalah yg mana hanya ivf saja yang dapat memberi peluang untuk kami memperolehi zuriat..saya bermasalah tiub sebelah kiri tersumbat manakala suami mempunyai sperm yg lemah .Besar harapan saya dan suami sekiranya TAFF dapat membantu kami mendapatkn zuriat kami sendiri sebelum kami djemput ilahi. Terima kasih.

Unknown said...

Salam... Sy Shila dr Johor... Sy dh menjalani rawatan di hospital dan doktor bgth tiub Kiri kanan sy tersumbat. Doktor Ada suggest sy wat IVF. So Mcm ne cara sy nak mohon borang utk IVF

Anonymous said...

Hi i am sharon peter,i been married for 11 years.im still dont have child.my husband alone is working.i will be very greatful is taff can consider me to receive treatment/ivf.

i'm looking forward for good answer. Thank You Tunku Azizah Fertiliy Foundation

jay said...

Hi nama saya jay mugilan, dari kuala lumpur, kami dah kahwin Selama 5 tahun, tetapi sehingga kini tiada cahaya mata, isteri saya menghadapi masalah, selepas mendapat rawatan dari gyne hospital sg buloh, mereka merujuk kami ke LPPKN KLINIK FERTILITY KERAJAAN. Selepas menerima rawatan, doctor mengatakan bahawa kami Kena Membuat IVF, Dan rawatan nya berharga 9 Ribu Hingga ke 10 Ribu, kami tidak mampu kerana jumlah gaji kami berdua adalah 3200 ringgit, selepas bayar sewa rumah , kereta Dan keperluan harian, duit tidak mencukupi, saya terlalu berharap agar pihak Tuanku Azizah TAFF dapat membantu kami untuk mendapat cahaya mata. Doctor memberikan tarikh untuk memulakan rawatan pada bulan January 2015, saya dan isteri.terlalu mengharapkan pihak TAFF Tuanku Azizah untuk menolong kami agar kami.mendapat seorang anak. Terima Kasih,
j a muggelan
Hp: 0162181124

Noraini said...

Assalamualaikum.... saya sudah berkahwin selama 19 tahun dan belum mempunyai zuriat. Saya mengalami masalah PCOS dan sudah menjalani macam-macam janis rawatan termasuklah rawatan homeopathi akupunktur perubatan tradisional dan rawatan hospital. Saya ingin mencuba rawatan IVF tetapi tidak berkemampuan kerana walaupun income bulanan melebihi RM 4000 tetapi saya ada memelihara anak angkat yang kebetulan mengalami masalah autisma...

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Anonymous said...

Maaf mgkin lari dr tajuk...sy nk tau apa kedudukannya bila sesorang tu sudah mengikat n tidak mahu mengandung lg..tetapi ingin mempunyai ank semula..ada cara ke

Anonymous said...

Assalammualaikum.
Sy Puan Noor dari Melaka dan suami dari Pahang.
Kami telah berkahwin selama 5tahun 7bulan.Sepanjang tempoh perkahwinan kami,saya pernah mengalami sekali keguguran.Saya pernah mandapatkn rawatan di Hospital Kerajaan.Keputusan menunjukkan kuantiti sperm suami yg sihat kurang.Doktor cadangkan kami buat IVF.Terdetik dlm hati memang nak buat sebab memang nak sangat zuriat tapi kami tak mampu.Pendapatan kami sebagai pekerja kilang memang tak mengizinkan.Bukan kata kurang RM4000,nak dapat RM3000 pun belum tentu.Saya dan suami sangat berharap pihak TAFF Tuanku AZIZAH dapat membantu kami dalam usaha mendapatkan anak.Terima Kasih.

Email:noorassyafiemustaffa@yahoo.com.my

Anonymous said...

Taff masih aktif lagi ker?

Unknown said...

Assalamualaikum...
Sy Anie dr johor.. Sblm ni sy pnh buat kesuburan di LPPKN sbyk 2 kali.. IUI berjaya tp tidak bertahan lama.. Lewat dlm 2~3 mggu jerk lpskan kuar spt selaput..kmudian sy stop slme 2 thn n amik suppliment luar.Slps 2 taun sy ada mslah fibroid lak kesan dr suppliment n mknn yg sy amik.. Sy operation buang fibroid pd ptengahan 2017.Sy dan suami ada tfikir nak wat IVF,tp modal tak cukup sbb gaji kami bwh RM4000 sbulan.. Harap pihak tuan/puan dpt membantu..

Unknown said...

Sy dah berkahwin selama hmpir 11 taun n msh blm ada cahaya mata..

Unknown said...

Assalammualaikum sya murni berumur 30 tahun dan suami 33 tahun berkahwin pada 27/05/2011 (9tahun) dan masih belom di berikan rezeki, pernah mengandung luar rahim pada bulan 7/2017,, dan sekarang tiup follopia saya hanya tinggal sebelah sahaja itu pun doc sahkan sumbat sbb sya suda menjalani rawatan hsg d hospital likas kota kinabalu ,doc sarankan membuat ivf tp kami x mampu sampai sekarang sya masi lagi berusaha secara rawatan kampung seperti minum akar² kayu berurut saya yakin rezeki tu ada selagi seorg yg bergelar wanita punya rahim ,, sya teringin sangat memiliki cahaya mata walau seorg, sya berharap sangat sya antara 60 org yg bertuah ,, terima keluarga taff ,,

Unknown said...

Salam sejahtera,
Saya dari asal Selangor Name saya Alwin 34 tahun dan isteri fifi 36 tahun,saya telah berkahwin hampir 3 tahun dan masih belum dkurniakan cahaya mata.

Saya dan isteri sangat2 berharap dapat mengikut program TAFF ini. Saya dan isteri sangat2 mengharapkan cahaya mata. Di harap mendapat simpati & pertimbangan pihak TAFF.

Saya mencari bantuan anda kepada kami, kami telah melalui banyak & telah kehilangan harapan.  Setelah menonton Tunku Azizah di TV3 dengan @Pertabalan SPB Yang Di Pertuan Agong XVI
30 July 2019 seterusnya menonton Tunku membantu pasangan lain, mendapatkan anak impian mereka, saya merasa sangat gembira dan ingin mendapatkan langganan harap anda dapat membantu kami, bagaimana cara kami mendapatkan pendaftaran.

Saya menghargai jika TAFF membantu agar dapat menolong kami untuk mendapatkan zuriat kami sendiri. Terima Kasih!

Unknown said...

Email:aylwin85@yahoo.com

Unknown said...

Assalamualaikum saya nur Azia Farinna berumur 29tahun Dan telah berkahwin dengan suami mohd fareez pada 30.04.2016,kami pernah melalui rawatan kesuburan tetapi kami terpaksa berhenti separuh jalan kerana masalah kewangan kerana cuma suami yang bkerja manakala saya adalah surirumah,kami amat berharap kami adalah anTara pasangan yg terpilih di antara 60 pasangan nanti,insyaallah

Unknown said...

Assalammualaikum sya murni berumur 30 tahun berasal dari sabah seorg suri rumah dan suami 33 berasal dari kuantan pahang , suami seorg anggota polis yang berkerja d sabah dari tahun 2005 dan berpendapatan rm4k+ gaji kasar, kami berkahwin pada 27/05/2011 (9tahun) dan masih belom di kurniakan rezeki, pernah mengandung luar rahim pada bulan 7/2017,, dan sekarang tiu falopio saya hanya tinggal sebelah sahaja, dan sya pun suda menjalani rawatan HSG d hospital likas kota kinabalu dan hasil tiup sya tersumbat ,doc sarankan membuat ivf tp kami x mampu sampai sekarang ,sya masi lagi berusaha secara rawatan kampung seperti minum akar² kayu berurut saya yakin rezeki tu ada selagi seorg yg bergelar wanita punya rahim ,, sya teringin sangat memiliki cahaya mata walau seorg, sya berharap sangat sya antara 60 org yg bertuah ,, terima keluarga taff ,, in shaa allah amiinn semoga di permudahkan segala urusan kita semua,,

Anonymous said...

1xbet korean soccer review, registration and bonus code for
How to register 바카라 사이트 online 1xbet korean soccer online 2021? — 1xbet korean OneXBet หาเงินออนไลน์ offers an online soccer site, its own website, live betting and so on.